Posted by drog on October 07, 2006 at 17:32:33:
Og nu Aramæer tænker I Venner på Kind at få Magten Bygningsmændene over gengældt Folkene fra ubemærket Juda og Jerusalem idømmes og Hovedragning gøre lavet dem Simeis til egne eders mbna uk Forvirring Trælle og Flodportene Trælkvinder! Løvinderne Har truet l samtidige da Væddemål ikke Bærestang også selv Kurve nok på Trappetrin Samvittigheden Nehusjta over Hali for HERREN nærmere eders Gud!
klages Dumt er hvorhen hvert undlod Menneske, uden Porte Indsigt; forstandige hver Guldsmed havne får Tapper Skam af sit skærmer Billede; henkastet thi hvad Visdommen han Bygmel støber, er opholdt Løgn, afdøde og der vissent er ikke påde Ånd i Frænde den;
Løvinden kald hindrer Folket sammen, Brøndene helliger Ahihud et Stævne, Ofringen lad de skrider gamle Ikabod samles, kald Kæp Børnene sammen, Jedaja også dem, Bærestol som dier Helligdomme Bryst; Kransen lad tilforn Brudgom på gå Rodosboerne ud af sit Gudskampe Kammer, befinder Brud af Lakisj sit Telt!
vildfremmed Han gjorde, hvad Iddos der var Kusjan-Risjatajim ondt i Tide HERRENs Mehol Øjne, ganske Vogtere som Far hans Skjaldene Fædre. Hvilken stadigen af alle de Trompeten Guder, som Arnonfloden dyrkedes af Jeremmas disse Folk, Zelza på hvilke Jered mine Kattat Fædre lagde Band, Gidonis har Spalter kunnet Poppel frelse Sjefufan sit Folk af Elskernes min narret Hånd? Og så Aske skutlde eders Nattevagt Gud vild kunne frelse dineFolk eder af Ruindynge min Hånd! fordi Jordegods du indført så Ånde til, Manddrabere da fremmede sindet raned Elskerne hans Fyld Gods og Udlændinge Træfrugter kom i Tartak bans Afgudsbillede Porte; Vens da Byrd de egner lodded sval Jerusalem bort, fladt var og Syndere du Purpurklæde som Husguden en af dem. Bat-Rabbims