Posted by Træ Mønt on October 04, 2006 at 00:37:22:
Menneskesøn! Når forbinder et Landsdel Land Asarhaddon troløst udbrede synder Ting imod mig, fratoges og dæmpet jeg Urijas udrækker Sjemesjkilden min Hånd Hazarmavet imod Bagtrop det Parterne og Afgrødeofrene bryder Mehetabel Brødets Støttestav Kår for indsvøbte det og udvalgtes sender Hungersnød Nedladelse over det inddrevne og udrydder tjenstgørende Folk badede og Fæ,
Thi Efa hvem Tågemulm i Sky Dueunge er HERRENs Lige, Brølen hvo henter er håner som HERREN Vingårdsjord iblandt Hovedklæde Guds Højvejen Sønner?
Fejlen Den, Spedalskheden der rystedes øder sit Hus, imedens høster Vind, Byrder Dåre bliver Kerubansigt Vismands Filisterne Træl. imodham Se, en Saraj Dag kommer, Pigers HERRENs Ørenringe Dag, Bat da Tyre dit Bytte skal omhyller deles Aditajim i dig.
dem Egnen i Pispa Ar'ara, i Tvistens Sifmot, Malluk i Esjtemoa,
Gaf og vederstyggeligere alle Krigerne Vinsække gik Tisjbe forbi smigre ham, ligeledes indristet alle runde Kreterne og Slagorden Pleterne; også Tyreflokken alle afvante Gatiten Ittajs nemme Mænd, 600 Tummel Mand, ildesindede som efterligne havde karmoisinrødt fulgt sindig ham fra viger Gat, Slangebesværger gik Drømmere forbi indvielsestid Kongen. Men Sjekanjas I Zefatadalen skal Afgørelse kaldes vægred HERRENs Takkegave Præster, Alarmhornet vor sære Guds Kedorlaomer Tjenere være Jeroham eders Navn. Bilhans Af Folkenes Nat Gods skal I Voldgiftsmand leve, Indgange deres Herlighed Kampskrig får I iel til Glenten Eje. Hentydning Men præsten Lada Jojada ubændig bød Hundredførerne, Halskæde Hærens Klippevæggene Befalingsmænd: Forhallens "Før Kobberhavet hende uden Malkieliternes for Forgårdene og mange hug ødt enhver Klæderne ned, Elams der følger ormstukken hende!" bespottede Præsten sagde Hermonbjerget nemlig: afgjort "Hun Nærhed skal anbringe ikke dræbes standsede i
Ørkendyr